Huskurer mot förkylning och heshet

Echinagard
Fungerade inte för min förkylning hade redan brutit ut.

Koksaltlösning
Är helt perfekt för att göra rent i bihålor och undvika nästäppa. Måste upprepas många gånger och är inte angenämt. Det fungerade också bra att gurgla lite med men ack rösten kom inte tillbaka.

Tranbärskapslar
Tänk att jag tror inte det var en tillfällighet att jag blev förkyld precis en vecka efter att mina tranbärskapslar tog slut. Tranbärskapslar är jättebra för att förebygga alla inflammationer i slemhinnorna.

Ceyennepeppar löst i ljummet vatten
Det sades att man skulle lösa 1 tsk cayennepeppar i ett glas ljummet vatten och gurgla halsen med. Jag har gjordet 5 ggr i lördags när hesheten började, 3 ggr igår när jag var så hängig och risig och 3 ggr idag. Men inte kom rösten tillbaka inte. Däremot fick jag hysteriska hostattacker av pepparkornen som fastnade nära gomseglet. Gossip om ni frågar mig.

Förkylningste
Jag köpte förkylningsté som innehöll chilipeppar, nejlikor och lite annat gott med Roobioos som bas. Jättegott och skönt för halsen. Med lite honung i rena rama njutningen.  Har druckit ca 1 kanna igår och 1 kanna idag.

Grönt te
Underbart gott med lite honung i. 1 kanna igår och en kanna idag. Té är jättegott och nyttigt. Nu ska jag nog passa på att sluta med kaffet för det har jag aldrig mått så bra av.

Varm vetepåse
Underbart skönt att lägga på bröstet även om man svettas av febern. Har du ingen så skaffa den. Du kommer att ha glädje av den förr eller senare. Ibland har jag använd den när jag har haft uringvägsinfektion också. När man har så ont att man inte vet var man ska ta vägen och ligger med feber och bara väntar på att penicillinen ska hjälpa. En riktigt bra investering.

Glada barn och hjälpsamma män
Är alltid välkomna och har en läkande kraft när man är som ynkligast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0