Fortfarande förkyld

När man går hemma och är förkyld så går tiden plötsligt så långsamt. Jag har inte pratat på hela dagen vilket är bra för min röst för den var hemsk igår och imorse helt obefintlig. Du anar inte hur mycket du kommer att sakna att prata förrän du fått talförbud.

Att skriva lappar är inte samma sak. De som talar med dig skriker oftast från ett annat rum eller tittar åt ett annat håll. Där står jag och viftar med min lapp eller skakar på huvudet. Dra ner tempot, titta på den du pratar med. Det underlättar på många sätt. Var det inte någon som sa någongång att över hälften av kommunikationen görs med kroppspråk. Jag har fått mig en tankeställare för man missar ganska mycket information om man inte tittar på den man talar med.

Titta på den du tilltalar och sakta ner tempot. Jag ska försöka göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0